Το γιαούρτι ασπίδα κατά της παχυσαρκίας και του διαβήτη
Ενα γιαούρτι την ημέρα μπορεί να γίνει ασπίδα κατά της παχυσαρκίας και
του διαβήτη. Φινλανδοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση
γιαουρτιού και άλλων τροφίμων με προβιοτικά έχουν ευεργετική δράση στη
χλωρίδα του εντέρου. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι τα βακτήρια που
παραμένουν στο έντερο, από τη βρεφική ακόμα ηλικία, ρυθμίζουν το βάρος
των παιδιών.
Ο Μάρκο Καλιομάκι, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο
Τούρκου της Φινλανδίας, μελέτησε παιδιά ενός έτους, εξετάζοντας τη
χλωρίδα του εντέρου τους. Υστερα από έξι μήνες επανέλαβε τις εξετάσεις
και ανακάλυψε ότι εκείνα που κατανάλωναν προβιοτικά ζύγιζαν κατά μέσο
όρο τέσσερα κιλά λιγότερα σε σχέση με συνομήλικά τους που από τη
γέννησή τους είχαν στη χλωρίδα τους πολλά «κακά» βακτήρια.
Το συμπέρασμα του καθηγητή και της ομάδας του για τη συμβολή του γιαουρτιού και των άλλων τροφίμων με προβιοτικά βρίσκει σύμφωνους και τους διαβητολόγους. Μέχρι τώρα οι ειδικοί γνώριζαν ότι η χλωρίδα επηρέαζε μόνο τοπικά, προστατεύοντας το πεπτικό σύστημα από όγκους και άλλες ασθένειες που προκαλούν χρόνιες φλεγμονές. Οι νέες έρευνες έδειξαν ότι τα βακτήρια του γαλακτικού οξέως παράγουν οξικό, προπιονικό και βουτυρικό οξύ. Τα πρώτα δύο καταλήγουν στο αίμα κι από εκεί στο ήπαρ, όπου ρυθμίζουν γλυκόζη και λίπη, όπως η χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια, ενώ το τρίτο παραμένει στον έντερο και τρέφει τα κύτταρα του επιθηλίου.
Espressonews.gr












0 Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια. Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει αυτό το άρθρο!